چگونه عموی خوبی باشیم؟

دوست دارید قهرمان خواهر/برادر زاده های خود باشید؟

برای مطالعه  این مقاله روی عکس کلیک کنید.

 

چگونه عمه یا عمو ( دایی یا خاله خوبی باشیم).
همه عمه و عموها دوست دارند کیفیت رابطه خود با خواهر زاده و برادر زاده هاي خود را زیاد کنند . به عنوان بزرگسالانی که نیازي به تنبیه نمی بینند عمه یا عمو ها می توانند به عنوان یک همدم خوب توصیات والدین را ارائه دهند. در هر صورت شما می خواهید به خواهر- برادر زاده هاي خود نزدیک شوید بدون اینکه رابطه آنها با والدینشان را تضعیف کنید.
شما می توانید در اقدامی حساس و متعادل به عنوان یک رفیق صمیمی براي کودکان در حین اجراي قوانین ، دیدگاه ها و ارزش هاي پدر و مادر باشید. تنها با در نظر گرفتن چند نکته به عنوان یک فرد متفکر می توانید نقش ارزنده اي در زندگی خواهر-برادر زاده خود به عنوان یک دوست ایفا کنید.
1 – توجه به مرزهاي ارتباط


با برادر،خواهر خود درباره نوع ارتباطی که می خواهید با فرزندشان داشته باشید صحبت کنید . به عنوان والدین آنها ممکن است از شما انتظار داشته باشند که نقشی مشابه آنها در نصیحت کردن و توصیه کردن به کودکان داشته باشید .اما مهم است که شما به عنوان یک رفیق راهنما براي برادر-خواهر زاده خود باشید و پدرومادر باید بفهمند نقش شما بسیار مهم اما کمی متفاوت از نقش آنهاست. مشخص کنید قرار است چه نوع رابطه اي داشته باشید و چه مسئولیت هایی را قرار است به عهده بگیرید.


2 – قبل از اینکه با بچه ها 1 بیرون بروید با والدین درباره قوانینی که دارند صحبت کنید.

با والدین درباره دستورالعمل هایی که وجود دارد صحبت کنید تا خوش گذرونی هاي خود را بر اساس آنها تنظیم کنید. چند سوال هم وجود دارد که باید از والدین بپرسید:
ساعت خواب کودکان چند است؟
آیا بیماري یا ناراحتی خاصی دارند که باید از آن آگاه باشیم؟
آیا عادت هاي بدي دارند که باید حواسمان به آن باشد؟

3 – درك ارزش هاي آنان حتی اگر با آن موافق نباشید.
بعضی پدر و مادر ها ممکن است مذهبی باشند در حالیکه شما نباشید. صرف نظر از اینکه ارزش هاي آنان تا چه اندازه سخت گیرانه و غیرقابل درك هستند تا زمانی که آن ارزش ها سلامت و امنیت کودکان را تامین می کنند باید آنها را دنبال کرد.
( مترجم: بیش ترین آمار تجاوزات به کودکان از طرف افراد آشنا صورت گرفته است. لذا توجه والدین به خواهر ، برادر ، فرزندان آنها، جاهایی که قرار است گردش کنند ، مدت زمان گردش و ... ضروري است).
4 – اگر پدر و مادر یکم غیرمنصفانه و سخت گیرانه برخورد کردند واکنش نشان دهید.
بعضی والدین ممکن است مغرورانه قوانین آزاردهنده تعیین کنند و فرزند خود را در مواقع غیر لازم تنبیه کنند . اگر احساس کردید آنها فرزندانشان را اذیت می کنند، با ملایمت وظایف و خطوط قرمز ضروري را به انها یادآوري کنید و نشان دهید فرزندانشان چقدر دوست داشتنی هستند .
بخش دو از چهار


1 – ساکتشون نکنید. ( منظور از رو بردن و نشان دادن اینکه همیشه شما درست می گویید.)
خواهر-برادر زاده هاي شما کودك باشند یا نوجوان سعی کنید موضوعات مورد علاقه خود را براي مکالمه انتخاب کنید.
خب مسلما نه هر موضوعی. اما فکر نکنید که ذهن آنها توسط بازي هاي ویدئویی و رسانه هاي اجتماعی کنترل میشود.
به عنوان مثال اگر نظري درباره مسایل سیاسی دارند اجازه دهید آن را بیان کنند.
اگر سوالی پرسیدند که براي سن آنها خیلی زود است راهی پیدا کردید تا براي آنها توضیح دهید . مثلا ممکن است بپرسند چرا برگ ها به زمین می ریزند؟ شما می توانید پاسخ دهید چیزهاي سنگین بقیه چیز ها را به سمت خودشون میکشن، زمین خیلی بزرگه پس همه چیزو سمت خودش میکشه و روي خودش نگه می داره.


2 - به کودکان مانند بزرگسالان هم سطح خودتان در موقع صحبت کردن توجه کنید.
وقتی درباره چیزي بحث میکنید نظرات آنها را دریافت کنید و با جدیت به آنها گوش دهید ( انگار در یک جلسه رسمی هستید). اگر افرادي دیگر شروع به اظهار نظر کردند به بچه ها هم اجازه بیان نظراتشان را بدهید.


3 – متناسب با سن رفتار کنید.
حد متعادلی بین صحبت کردن درباره موضوعات بزگسالان و خطوط قرمز والدین بیابید. ( این موضوع مشخصا درباره تربیت جنسی مطرح است.) اگر آنها کم سن و سال هستند از بیان مسایلی کنترل کننده مانند سیاست،عقاید تعصبی دینی،حوادث ناگوار پرهیز کنید. زمانی که درباره برنامه مورد علاقه تلویزیونی آنها بحث می کنید شما می توانید یک بحث پخته داشته باشید.


بخش سه از چهار: زمانی براي آنها
1 – مهارت هایی را به آنها آموزش دهید تا در طول زند گی از آن استفاده کنند . مهارت هایی مانند ماهیگیري،
نجاري،موسیقی یا هر کاري که فکر می کنید در آینده به آنها کمک می کند . این کار هم مورد موافقت و علاقه
والدین است و هم در ایجاد یک رابطه موثر آموزشی با آنها مفید است.


2 - از تجربیات خود براي انها صحبت کنید.
وقتی به عنوان یک عموي باحال از تجربیات دوران جوانیتون با آنها صحبت می کنید در واقع نشان می دهید که از گذراندن وقت با آنها لذت می برید. با اونها به پیاده روي بروید، بزنید به دل جاده، یا حتی با هم به ي پیک نیک برید چون تاثیر زیادي رو به جا میگذارد تا اینکه در خانه و روي مبل با آنها صحبت کنید.


3 – در مواقع حساس زندگی با آنها باشید
جوانی دوره اي است که در آن موقعیت هاي بیشماري مانند بازي بیسبال، کنسرت ها، مهمونی ها که شاید به نظر نیاد اما نقطه عطفی در زندگی آنها خواهد بود. حضور در چنین موقعیت هایی به آنها و والدینشان می فهماند که شما دوست دارید عضو فعالی از خانواده باشید نه اینکه فقط براي گذران تعطیلات با آنها هستید.
قسمت چهار از چهار : خرید هدیه درست و حسابی


1 - از خرید چیزهاي مضحک نترسید.
گرچه صرف خرید هدایاي خنده دار باعث نمی شود شما خاله باحالی باشید اما خوب به این موضوع کمک می کند . خرید هدایاي عجیب و غریب براي آنها نشان می دهد شما در ارتباط خود حس شوخ طبعی دارید ( مخصوصا براي بچه هایی که والدین بسیار سخت گیر دارند.)


2 - به علاقه مندي هاي آنها فکر کنید
حتی اگر چیز عجیب و غریبی براي آنها می خرید باز هم باید مطمئن باشید که حداقل در یک مورد به آنچه آنها علاقه دارند مربوط است. به عنوان مثال اگر آنها درباره ماهیگیري صحبت می کنند، این اسباب بازي ماهی سخنگو براشون خوبه ( البته اگه برید ماهیگیری که دیگه سنگ تموم گذاشتید). یا اگر درباره نمایش کمدي صحبت می کنند، مجموعه اي از اسکریپت هاي قدمی بهشون نشون میده که شما در جوونی بهاین چیزها علاقه داشتید. ( مترجم: من  اکثرا کتاب هدیه گرفتم، شاید شما هم اینطور باشید. اگرچه کتاب یک هدیه ارزشمند است، اما اگر فکر می کنید کودکتان هنوز به ارزش کتاب پی نبرده است سعی کنید اسباب بازي هاي دستورالعمل دار به او هدیه دهید. به گونه اي که براي بازي با اسباب نیاز داشته باشد شیوه هاي استفاده از آن را که در کتابچه راهنماآمده، مطالعه کند).


3 – پدر و مادر رو فراموش نکنید.
هدایاي خود را صرف نظر از اینکه چقدر خنده دار هستن در محدوده ارزش هاي پدر و مادر نگ ه دارید . ( مثلا شوکر برقی براي بچه هفت ساله نخرید.) هدیه اي که بیش از حد ناخوشایند یا خطرناك باشه ممکنه باعث بشود دیگه نتونید با بچه ها ارتباط داشته باشید.
با شناخت اخلاق والدین می توانید اسباب بازي درست را انتخاب کنید.
آیا والدین نسبت به فیلم ،سریال و اسباب بازي هاي خطرناك و جنگی حساس هستند؟ اگر اینطوره شما باشد چند تا کارتون میکی موس براي بچه ها بخرید.
سعی کنید هدایایی را بخرید که باعث سرگرمی آنها شوند، مانند: کتاب راهنماي تردستی، بازي با آهنربا، آ تشفشان دست ساز و.... حتی بهتر است هدایاي خود را با حضور بچه ها بخرید.شما می توانید از خاك رس اشکال جالبی درست کنید یا در خانه طرح هاي هنري ایجاد کنیدو آنهارا روي یک دیوار به عنوان دست ساخته هاي من و عمو آویزان کنید.
با آرزوي موفقیت شما و سعادت فرزندانتان.
منابع: wikihow 
↑ http://www.telegraph.co.uk/men/relationships/10973806/The-art-of-being-a-perfect uncle.
html
↑ http://www.askmen.com/fine_living/how_to_400/471_how-to-be-the-cool-uncle-at christmas.
html
↑ http://www.telegraph.co.uk/men/relationships/10973806/The-art-of-being-a-perfect uncle.
html
↑ http://www.huffingtonpost.com/stanley-ely/nephews-nieces-and-a-sing_b_5344506.html
↑ http://www.askmen.com/fine_living/how_to_400/471_how-to-be-the-cool-uncle-at christmas.
html
↑ http://www.amazon.com/The-Uncle-Book-Everything-Favorite/dp/1569245878
↑ http://www.goodhousekeeping.com/home/craft-ideas/how-to/g1389/diy-kids-activities/
مترجم: محمد ولی حسنی
مقالات بیشتر در https://t.me/edtoday

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...