پسران هم به عشق و محبت نیاز دارند.

بخش اول : به پسرانتان عشق بورزید. 

پسران هم محبت می خواهند.

اکثر اوقات پسر ها به  طور مستقیم، طالب دریافت عشق و محبت از سوی والدین یا بزرگسالان نزدیک خود هستند .وقتی به قدر کافی بزرگ تر شدند می توانند درک کنند که این احساس عشق است. اما آن قدر انعطاف ندارند که آن را نشان دهند.

برای یک پسر شلوغ کار کمی سخت است که والدین خود را در آغوش گیرد. این کار برای پسران بزرگتر سخت تر هم است مخصوصا اگر بخواهند در آغوش مادر خود آرام گیرند. از این رو پسران گاهی برای دریافت عشق خود، تدابیر تهاجمی در پیش می گیرند.

اگر پسرتان از پشت سر به رویتان جهید، یا سقلمه ای دردناک به شما زد بهتر است به  او محبت کنید به جای اینکه با خشونت با او رفتار کنید. و به او شیوه های صحیح ابراز احساسات را بیاموزید.

نکاتی برای والدین

  • فکر نکنید به ابراز محبت نیازی نیست. کسانی که عشقی دریافت نمی کنند به این جمله متوسل می شوند تا ناراحتی خود را بروز دهند. مخصوصا در جامعه ایران و در نسل گذشته  به پدران ما کمتر ابراز محبت می شده است. آنها باید در نوجوانی روی زمین کشاورزی یا بازار مشغول کار می شدند و از نظر والدین دیگر مردی می شدند که نیازی به ناز کردن آنها نبوده است. از طرف دیگر مکاتب و مدارس قدیمی بیشتر تنبیه محور بودند و اعتقادی به ابراز محبت و عشق به دانش آموزی نداشتند. لذا امروز با والدینی طرف هستیم که باید عشقی را به فرزندشان ابراز کنند که خود کمتر آن را چشیده اند و این یکی از فداکاری های پدر و مادر است.

  • اگر در مورد آغوش گرفتن و بوسیدن فرزند خود مردد هستید قبل و بعد از این کارها از او بپرسید که آیا مورد قبولش هست یا خیر.
  • با نشان دادن علاقه به کار ها و افکارش، توجه نمودن به او، انجام کار ها با او، نشستن روی تخت پسرتان کار او و... می توانید عشق خود را ابراز کنید.
  • گاهی پدر می گوید از صبح تا شب برای فرزندم کار می کنم ،چه نیازی به ابراز محبت است. فرزندتان اهمیتی نمی دهد که از صبح تا شب چکار می کنید، و شما هم می دانید که این حقوق برای کل خانواده است نه فقط فرزندتان. پس باید به طور مشخص زمانی را هم تنها برای فرزندتان بگذارید.

نکاتی برای مربیان

  • شما محبت خالصی مانند والدین را نمی توانید در کلاس درس داشته باشید؛ با این حال می توانید نشان دهید از وجود دانش آموزانتان لذت می برید.
  • سپردن وظایف خاص به پسرانی که فاقد اعتماد به نفس هیتند موجب ایجاد حس ارزشمندی در آنها می شود.

منابع

self - steem for boys 

100tips for raising 

hartley - brewer, Elizabeth

مترجم: آناهیتا آذری 

1 نظر

  1. موسویموسویsays:

    این حرفها کدومه پسر باید مثل مرد بزرگ بشه که تو زندگی کم نیاره. همین حرفها و معلم های خانوم که وارد ابتدایی شدند باعث شده پسرهای ما مثل دخترا رفتار رفتار کنند. اگه جنگ بشه با این جوونا چطور میخوایم بریم جنگ.

    • مدیر سایتمحمدولی حسنی(edtoday) :

      خیلی ممنون از نظر شما آقای موسوی. باید عرض کنم که ما در مدرسه بچه ها را برای زندگی تربیت می کنیم نه جنگ.