چگونه  خود را با مدرسه جدید وفق دهیم؟

مدرسه پایه و اساس کودکی است، جاییکه که یاد می گیرند چگونه موفق شوند. سازگاری با یک مدرسه جدید می تواند کمی ترسناک یا عصبی کننده باشد. زمانی که به یک مدرسه جدید می روید، ممکن است نگران این موضوع باشید که کسی را نمی شناسید یا اینکه نتوانید با دیگران صمیمی شوید. ممکن است فکر کنید مبادا سردرگم شوید و یا اینکه به معلمان سخت و بداخلاقی ( مثل من surprise) بر بخورید. اما همین که قدری زمان می گذرد شما متوجه می شوید همه چیز کم کم درست می شود. دوستان عزیزم اگر به نکاتی که در این مقاله آمده دقت کنید مطمئن باشید که خیلی سریع حتی اگر وارد بدترین مدرسه شهر خود بشوید به آن عادت می کنید.

بخش اول: یه سربریم مدرسه.

1 – قبل اینکه مدرسه شروع شود، با پدر و مادر خود به بازدید از مدرسه بروید، ببینید کلاس شما کجاست،نگاهی به ... بیندازید. ( سه نقطه قدری امکانات تفریحی رفاهی بود که چون اکثرا در مدارس ایران وجود ندارد از ذکر آن چشم پوشی کردم که مبادا آمار مهاجرت افزایش پیدا کند.)

Image titled Adjust to a New School Step 2

2 -  با معلم خود ملاقات کنید.

ملاقات با معلم قبل شروع سال تحصیلی به شما کمک می کند تا تصویر برجسته ای از خود در ذهن معلم به یادگار بگذارید. خودتان را معرفی کنید و لبخند بزنید. باور کنید گاهی اوقات هیچ چیز بهتر از داشتن یک معلم خوب و فداکار نمی تواند به شما کمک کند. کمی درباره آنها اطلاعات به دست بیاورید مانند رشته و کلاسی که در آن تدریس می کنند و ... اما خوب بهتر است سوالات شخصی از آنان نپرسید.

Image titled Adjust to a New School Step 3

3- نگاهی به کتابچه راهنمای مدرسه بیندازید.

دانستن قوانین مدرسه به شما کمک می کند راحت تر با فرهنگ مدرسه کنار بیایید. کتابچه را از مدرسه بگیرید یا آن را از سایت مدرسه دانلود کنید. با کمک والدین آن را بخوانید و بخش هایی را متوجه نمی شوید از آنان بپرسید. همچنین این کتابچه ممکن است حاوی اطلاعات جالبی درباره تاریخچه مدرسه، دانش آموزختگان سرشناس آن و ... باشد که می تواند برای شما سرگرم کننده و آموزنده باشد. برای مثال دبیرستان البرز خودمان.

Image titled Adjust to a New School Step 4

4 – یک تقویم سالانه در اتاق خود نصب کنید تا بتوانید برای مراسم های مختلفی که در پیش است برنامه ریزی کنید و یا از تعطیلاتی که دارید لذت ببرید. البته این کار یکی از تفریحات مورد علاقه ما بود. به محضی اینکه تقویم سال نو به دستمان می رسید سراغ شمارش تعطیلی های مدرسه در سال تحصیلی می رفتیم. خوب اون موقع نمی دانستیم قرار است سالیان درازی این کار را تکرار کنیم.

Image titled Adjust to a New School Step 5

بخش دوم: آمادگی برای اولین روز مدرسه

قبل از شروع اولین روز مدرسه بد نیست به سمت مدرسه بدوید،با این کار گذشته از اینکه ورزش صبحگاهی خود را انجام داده اید می توانید تخمین بزنید چه مقدار زمان طول می کشد تا پیاده یا با دوچرخه به مدرسه برسید. البته اگر پدر و مادر سختگیری مثل من داشته باشید فرقی نمیکند چون در هر صورت مجبور می شوید یا پیاده یا با سرویس این مسیر را طی کنید.

Image titled Adjust to a New School Step 6

2 – نوشت افزار خود را آماده کنید.

آنچه که در مدرسه به آن نیاز دارید از روی سایت مدرسه یادداشت کنید و نسبت به تهیه آن اقدام کنید. مطمئنا یکی از خاطرات ماندگار ما شب هایی بود که با هزار و یک بدختی دفتر و کتاب های خود را جلد می کردیم و دائم فکر می کردیم نمی شد که این دفتر ها از کارخانه جلد شده بیرون بیایند.

Image titled Adjust to a New School Step 7

3 – شب را خوب بخوابید.

روز اول مدرسه را با شبی آرام و در خواب راحت شروع کنید زیرا این تاثیر بسزایی در خلق و خوی شما خواهد داشت. سعی کنید اگر 12 سال یا بیشتر سن دارید 8 تا 9 ساعت و یا اگر 7 تا 11 سن دارید 10 تا 11 ساعت استراحت کنید. نگران نباشید مدرسه قرار نیست آخر دنیا باشد الان که مشغول ترجمه این مقاله هستم نزدیک به 16 سال سر کلاس درس رفته ام و هنوز هم وقتی تابستان تمام می شود قدری احساس تنبلی می کنم که این طبیعی است و می دانم که چند روز دیگر همه چیز تغییر می کند.

Image titled Adjust to a New School Step 8

4 – صبحانه حسابی فراموش نشود

البته می دانم که روز اول حس و حالی برای خیلی صبحانه خوردن ندارید اما خوب بهتر است بدن خود را تا موقع نهار کمی سوخت رسانی کنید. مواد غذایی دارای پروتئین، مانند تخم مرغ، کره بادام زمینی و ... خیلی خوب هستند. خواهش می کنم تحت هیچ شرایطی سراغ چیپس، پفیلا،پفک و ... نروید.

5 – حداقل به مادرتان رحم کنید

روزی از بدشانسی یکی از دوستان ما، چند نفر برای اندازه گیری قد و وزن به مدرسه آمدند و خواستند کفش ها را دربیاوریم و روی ترازو برویم. این همکلاسی ما که اشتباها جوراب های مادرش را پوشیده بود تا مدت ها سوژه خنده شده بود و دائم به او می گفتند اقلا به مادرت رحم کن شاید خواست بره یه مهمونی حالا حتما اونم جوراب باباتو پوشیده. پس لطفا از شب قبل لباس های خود را منظم و اتو کشیده آماده کنید و برای حفظ سلامتی دوستان خود و جلوگیری از انقراض نسل معلمان و دانش آموزان، جوراب های خود را هم بعد از مدرسه بشویید.

Image titled Adjust to a New School Step 10

6 – کمی زودتر بلند شوید.

صبح ها کمی زودتر بلند شوید تا هم به کار های خود برسید و صبحانه بخوریید و هم در فرصتی که در مدرسه دارید چند دوست جدید پیدا کنید. فراموش نکنید اگر دوست داشتید با دانش آموزی دوست شوید سعی کنید اولین دوست او در مدرسه باشید چون اگر قبل از شما با فرد دیگری دوست شود شما جزو دوستان کمتر صمیمی و حاشیه ای او می شوید و باید به دنبال رفیق دیگری باشید که بتوانید در شرایط سخت روی او حساب کنید.

Image titled Adjust to a New School Step 11

7 – با پدر و مادر خود درباره نگرانی هایی که دارید صحبت کنید و از آنان بخواهید شرایطی که در طی روز در محیط جدید با آن رو به رو هستند برای شما بازگو کنند تا بفهمید برای آنان هم عادت کردن به مکان جدید و دور از دوست و آشنایان کمی زمان بر است.

بخش سه: نهایت تلاش خود را در مدرسه به کار ببرید.

Image titled Adjust to a New School Step 12

1 – قوانین مدرسه را یاد بگیرید.

یادگیری قوانین شما از دردسر دور نگاه می دارد و راحت تر می توانید با شرایط جدید خود را سازگار کنید.

Image titled Adjust to a New School Step 15

2 – مطمئن شوید در کلاس های هم سطح خود قرار دارید.

برای بعضی کلاس های مهارتی مانند کارگاه های هنری، زبان خارجی و ... که شما مهارت های بیشتری نسبت به سایرین در انها دارید می توانید با هماهنگی مشاور یا مدیر مدرسه نسبت به تعیین کلاسی هم سطح خودتان اقدام کنید.

Image titled Adjust to a New School Step 14

3 – تکلیف خانه فراموش نشود.

شما به اندازه کافی به خاطر تغییر مدرسه خود تحت فشار هستید . فکر نمی کنم دوست داشته باشید به خاطر گرفتن نمره های پایین این فشار روانی را بیشتر کنید. پس تکالیف خود را همان روزی که معلم تعیین می کند انجام دهید و به شب قبل از امتحان موکول نکنید. چون مغز ما برای یادگیری نیاز به تمرین و تکرار دارد.

بخش چهار: دوستیابی

Image titled Adjust to a New School Step 17

1 – چگونه باید خود را معرفی کنید

معرفی خودتان و شروع یک گفت و گوی دوستانه برای شما مخصوصا اگر کمی خجالتی باشید می تواند تجربه جالبی باشد. فردی را انتخاب کنید و بعد از سلام  خودتان را معرفی کنید. گپ را با مسایلی درباره مدرسه آغاز کنید.یا هر موضوع دیگری که دوست دارید. می توانید از دوستان مدرسه قبلی خود کمک بگیرید.

Image titled Adjust to a New School Step 19

3 – اگر در رشته ای ورزشی یا هنری مهارتی دارید حتما به دنبال شرکت در مسابقات مدرسه ای و تیم آن رشته باشید و خودی نشان دهید. به زودی متوجه می شوید که باید رویه گذشته خود را عوض کنید و درباره مدرسه با تازه از راه رسیده ها صحبت کنید هههه

Image titled Adjust to a New School Step 22

4 – برای خود در مدرسه هدف گذاری کنید.

  • هر روز به سه نفر سلام میکنم.
  • هر هفته یکبار زیارت عاشورا میخوانم.( البته این مورد در ترجمه نبود.)
  • هرماه یکبار یک مهمانی با دوستان میرویم.
  • امسال زبان فرانسه را تا حدی یاد میگیرم.
  • و...
  • Image titled Adjust to a New School Step 23

5 – دوستان قدیمی خود را فراموش نکنید.

 

مترجم: محمد ولی حسنی

منبع: wikihow

2 نظر

  1. احمدیاحمدیsays:

    ممنون، موفق باشید

  2. ثمینثمینsays:

    عالیه ممنون