چگونه مخ مدرسه شوم؟(بخش اول)

تا حالا شده فکر کنید کاش شما هم مخ مدرسه بودید. یا به قول محمدعلی رستمی « یکی از شاگردام علامه دهر کلاس بودید.». خب حالا با 20 نفر از این بچه های نابغه صحبت کردیم تا بفهمیم علت موفقیتشون چی بوده. 
این گفته ها تلنگری برای شما است نه یک دستور العمل. من مطمئن هستم شما شیوه خاص خود را برای موفقیت پیدا می کنید.


بخونید اما به یاد داشته باشید که نمره همه چیز نیست بلکه ابزاری برای اندازه گیری میزان یادگیری شما است. 

1- روش یادگیری خود را پیدا کنید .
استراتژی های مختلف یادگیری برای هر فردی متفاوت است، و شما با یادگیری روش خود می توانید به فهم مطالب در حین مطالعه به خودتان کمک کنید.  

ترجمه این مقاله بعد اتمام دوره مقالات چگونه مخ مدرسه شوم. Take this 20 question quiz to find out your learning style!

Aaron Harris 

2- کدهای رنگی یادداشت های شما 
اگر دستی یادداشت برداری می کنید، یک  سری خودکارهای رنگی ( مشکی،قرمز،آبی و سبز) داشته باشید. و اگر مثل من روی سیستم  یادداشت بر می دارید رنگ ها را متنوع کنید. وقتی معلم درباره تاریخ ها یا شماره های مهم صحبت می کند آن را با رنگ قرمز بنویسید. وقتی لغت یا بخش مهمی را بیان می کند آن را با رنگ آبی بنویسید و اگر خواستید مکان ها و افراد مهم را فراموش نکنید آن را با سبز بنویسید. بقیه مطالب هم مشکی باشند. 
وقتی شما مطالعه می کنید، بخش های کلیدی متن را که رنگ های مختلف دارند همیشه در نظر دارید و در تست ها یا سولات صحیح و غلط می توانید به خوبی عمل کنید. 
- Chelsea Corbett, former A student and AmeriCorps Volunteer


 
3 - تکالیف را به سریع تر انجام دهید. 
 
   تنبلی نکنید. هر چقدر زودتر شروع کنید زمان بیشتری برای ویرایش و بازبینی تکالیف خود خواهید داشت و استرس جلسه هم کمتر خواهد بود. وقتی تمام شد می توانید از یک نفر بخواهید تکلیفتان را بخواند و نظر بدهد. از همه مهم تر شب امتحان های سخت و طاقت فرسا و چشمای پف کرده را فراموش خواهید کرد.
- Dr. Stephen Jones, Author of Seven Secrets of How to Study

4- دستورالعمل ها را پیروی کنید. 
اگر به شما گفتند که نصف نمره شما به شرط حضور به موقع در جلسه است یا باید در تحقیق خود سه منبع در هر صفحه داشته باشید، این کار را انجام دهید. من خودم یبار به خاطر نکشیدن یه رسم ساده 5 نمره امتحان نهایی از دستم رفت و این در حالی بود که من بهترین نمره رو در امتحان گرفته بودم. اما خوب خیلی از بجه ها اینطوری نیستن . 
بهتره معلم هم  تو جدول رو کاغذ برای بچه ها نمره هاش رو تقسیم کنه تا همه خوب متوجه بشن.
- Erin Von Bergen, former A student and Marketing Director at VidioVibe

5- مطالب رو به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید. 
موضوع بندی مطالب روش خوبی برای موفقیت است. اگر قرار است یه کتاب خیلی گنده روبخونید سعی کنید یه درخت حافظه بکشید.  موضوعات اصلی رو مشخص کنید. بعد شاخه های فرعی رو بکشید و همینطور ادامه دهید. 

همچنین می توانید از فلش کارت های رنگی برای موضوعات مختلف استفاده کنید. در ابتدا به جای 100 کارت از 30 تا کارت استفاده کنید. در ابتدا وقتی کارت های نارنجی مربوط به نجوم تکمیل شد به سراغ کارت های آبی بخش  عصر یخبندان بروید. 
کم کم کاغذ ها را زیاد کنید. 
اول هر موضوع فقط یک صفحه. 
بعد دو و همینطوری ادامه میدیم. 

- Dr. Stephen Jones, Author of Seven Secrets of How to Study

5 - از تکنولوژی کمک بگیرید.
در عصر تکنولوژی خیلی راحته که اپلیکیشن هایی برای کمک به رسیدن به هدف استفاده کنید. گاهی در مسیر هستیم و هدف را فراموش می کنیم . من خودم وقتی برای تحقیق درباره ی موضوع وارد سایت ویکی پدیا میشم بعد ی ساعت یادم میفته اصلا کجا بودم. 
خب حالا حالا یه اپلیکیشنی هست که وقتی شما بهش زمان می دید سر ساعت صفحه را برای شما میبنده و اطلاع میده که زمانتون تموم شد.

Stayfocused ( برای نصب کلیک کنید.)    
یه اپ دیگه هست که به شما اطلاع میده زمان استفاده از این سایت برای شما تموم شده.    

 keepmeout (برای نصب کلیک کنید.)
 
- Meredith Hafer, Greenwich Education Group.

پایان بخش اول
 

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...