سوال و جواب های کودکانه


مشکلات روانی، پرخاشگری، خانواده درگیر،پدر و مادر،والدین،سلامت روان،تربیت کودک،سلامت روان، خانواده ایرانی، کودک، اختلالات و مشکلات رفتاری کودکان


تعدادی از رایج‌ترین سوالاتی که کودکان از پدر و مادرشان می‌پرسند:

1. چرا بعضی‌ موقع‌ها هنگام روز هم ماه در آسمان پیداست؟

2. آیا فضایی‌ها وجود دارند؟

3. وزن زمین چقدر است؟

4. هواپیماها چگونه پرواز می‌کنند؟

5. پرنده‌ها یا زنبورها در زمستان کجا می‌روند؟

6. رنگین کمان از چه چیزی درست شده است؟

7. چرا قسمتی از دنیا روز و قسمتی دیگر شب است؟

8. چرا پیاز اشک ما را در می‌آورد؟

9. چرا ما پلک می‌زنیم؟

10. چرا آسمان آبی است؟

و اما پاسخ‌ها؛

1. ماه بر اثر تابش نور خورشید به سطح آن روشن می‌شود و به همین دلیل است که ما می‌توانیم آن را در شب ببینیم اما گاهی اوقات به‌دلیل موقعیت خاصی که ماه، خورشید و زمین در فضا دارند، ماه نور خورشید را هنگام روز هم به سمت ما بازمی‌تاباند و ما می‌توانیم آن را روشنایی روز هم ببینیم.

2. هیچ‌کس نمی‌داند!

3.وزن کره زمین 6,000,000,000,000,000,000,000,000 کیلوگرم است. (البته لازم نیست این عدد را برای کودک‌تان توضیح بدهید، همین‌که این تعداد صفر را ببیند خودش متوجه می‌شود که زمینی که ما روی آن زندگی می‌کنیم بسیار سنگین است)

4. در هواپیماها بال‌ها به شکل خاصی طراحی شدند که هوا را به زیر خود هدایت کرده و باعث وارد آمدن نیرویی به سمت بالا به هواپیما شده و آن را به سمت آسمان می‌برد.

5. در این فصل زنبورها دیگر پرواز نمی‌کنند و پرنده‌ها هم در دسته‌های پرجمعیت به قسمت‌های گرم‌تر زمین مهاجرت می‌کنند.

6. نور خورشید بعد از برخورد با قطرات آب معلق در هوا به رنگ‌های گوناگون تجزیه می‌شود و در این هنگام است که شما رنگین‌کمان را می‌بینید.  دقیقا به همین دلیل است که معمولا رنگین‌کمان بعد از بارش باران در آسمان ظاهر می‌شود.

7. به دلیل آن‌که زمین به شکل کروی است، نور خورشید فقط می‌تواند نیمی از آن را روشن کند. به همین دلیل، همیشه قسمتی از زمین روشن است و قسمت دیگر در تاریکی شب به سر می‌برد.

8. در پیاز یک ماده شیمیایی وجود دارد که پس از بریده‌شدن آن، این ماده به سرعت با هوا ترکیب شده و پس از برخورد با سطح بیرونی چشم آن را تحریک می‌کند. این تحریک همراه با سوزش است و منجر به خارج شدن اشک از داخل چشم می‌شود.

9. هر زمانی‌که ما پلک می‌زنیم، مخلوطی از روغن‌ها و ترشحات مخاطی بر سطح چشم پراکنده می‌شود تا از خشکی آن جلوگیری شود. با این‌کار همچنین می‌توان از ورود اجسام خارجی به داخل چشم و نورهای آزاردهنده جلوگیری کرد.

10. نور خورشید از رنگ‌های زیادی تشکیل شده اما زمانی‌که به ذرات هوا برخورد می‌کند، ما فقط رنگ آبی را می‌بینیم.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...