چگونه در نظر فرزندانمان مورد اعتماد باشیم؟


آیا تا کنون به این فکر کرده اید که فرزندانتان به اندازه کافی به شما اعتماد ندارند. این مقاله به فرزندانتان کمک می کند که با شما راحت باشند.

vImage titled Be Trusted by Your Kids Step 1

1 – مطالبی به آنها بیاموزید.

وقتی فرزندتان حوصله گفت و گو دارد مطالبی را که آنها زیاد اطلاعاتی در آن ندارند را مطرح کنید. این شما را به یک منبع قابل اعتماد برای دریافت اطلاعات تبدیل می کند.

علاقه مندی های انان را کشف کنید. مثلا اگر دختر شما به تاریخ علاقه دارد درباره تاریخ پرشکوه ایران زمین با او صحبت کنید. چند فیلم تاریخی نگاه کنید یا به کتابخانه سری بزنید.

Image titled Be Trusted by Your Kids Step 2

2 – سر قول خود بمانید.

سر حرف خود بمانید تا انسان قابل اعتمادی به نظر بیایید و زمانی که به شما نیاز دارند بتوانند روی شما حساب کنند.

اگر مطمئن نیستید که بتوانید سر حرف خود بمانید بهتر است اصلا قول ندهید.

اگرفردی یا اتفاقی باعث شد مجبور شوید قول خود را بشکنید به فرزندتان توضیح دهید و بابت این اتفاق از او معذرت خواهی کنید و سعی کنید در اولین فرصت قول خود را عملی کنید.

اگر به خاطر اتفاقی مثلا ترافیک نتوانستید او را به پارک ببرید بهتر است آخر هفته برای جبران با هم به شهربازی بروید.  البته تا حد امکان با برنامه ریزی منظم سعی کنید روی حرف خود بمانید وگرنه دیر یا زود اعتماد را از دست خواهید داد.

Image titled Be Trusted by Your Kids Step 3

3 – با فرزند خود مانند دوستش رفتار کنید. البته یک دوست پخته.

به آنها احترام بگذارید، بر سر آنها فریاد نکشید و از امتیازات پدر و مادری خود سوء استفاده نکنید. ( جز در موارد ضروری). امروز بچه ها بیشتر دوست دارند پدر و مادری رفیق داشته باشند تا والدینی که دائم قصد دارند آنها را کنترل کنند.

Image titled Be Trusted by Your Kids Step 4

4 – گوش کنید.

وقتی با شما صحبت می کنند حتی اگر درباره موضوع مورد علاقه شما نیست با دقت گوش دهید. نشان دهید که برای گفته های آنان ارزش قائل هستید و قبل از اینکه قضاوت کنید منظور آنها را متوجه شوید.

بعد از مدرسه درباره روزی که گذرانده اند صحبت کنید.

به احساسات آنها احترام بگذارید حتی اگر موافق انتظارات بالای شما نباشد.                                           

Image titled Be Trusted by Your Kids Step 6

5 – گاهی ممکن است با عصیانیت در را بکوبند و وارد خانه شوند. اگر همان لحظه بخواهید به خاطر این کار با آنها درگیر شوید مشکلی به مشکلات قبلی او که با عث بروز این رفتار شده اضافه می کنید. پس بهتر است اجازه دهید ابتدا آنها آرام شوند سسپس درباره مشکلی که قبلا رخ داده با هم صحبت کنید و بعد درباره اینکه اینطور در زدن مشکلی را حل نمی کند.

Image titled Be Trusted by Your Kids Step 7

6 – اجازه بدهید خودشان زندگی کنند.

اگر پسرتان اسباب بازی صورتی و بنفش دوست خب برای او بخرید. قرار نیست در 10 سالگی مثل شما رفتار کند یا حتی مثل دوران کودکی شما. چون شما پزشک نشدید قرار نیست فرزندتان زندگی اش را برای دکتر شدن وقف کند. اجازه بدهید آنگونه که دوست دارند زندگی کنند و شما در راهی که انتخاب کرده اند با آنها همراهی کنید تا بتوانند موفق باشند.

مترجم: محمد ولی حسنی 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...